Begär offert

Planerar du att flytta till Nya Zeeland?


Har du bestämt dig för att börja ett nytt liv i Nya Zeeland? Kanske väntar ett spännande jobberbjudande i Auckland, studier i Wellington eller ett äventyr på Sydöns dramatiska landskap? Oavsett anledning är en flytt till Nya Zeeland ett stort steg – men med rätt hjälp behöver det inte kännas överväldigande.


Vi på Kvalitetsflytt har lång erfarenhet av interkontinentala flyttar och erbjuder kompletta lösningar för dig som vill ta med hela eller delar av ditt bohag till andra sidan jorden. Vi hanterar planering, frakt, tull och logistik – så att du kan fokusera på det nya livet som väntar.


GRATIS OFFERT INOM 10 MINUTER
Senast uppdaterad: 21 maj 2025

FLYTTFIRMA SOM BRINNER FÖR NÖJDA KUNDER!

En internationell flytt med personlig service i varje detalj

Att flytta till Nya Zeeland skiljer sig från en vanlig utlandsflytt inom Europa. Det kräver noggrann planering, korrekta dokument och förståelse för både tullregler och logistik. Vi finns vid din sida genom hela processen – från första kontakt till att dina tillhörigheter står på plats i ditt nya hem.

Vi erbjuder två huvudalternativ beroende på hur mycket du vill ta med dig:

Flygfrakt – för det mest nödvändiga

Flygfrakt är ett snabbt och flexibelt alternativ om du endast vill skicka ett mindre bohag – exempelvis kläder, dator, viktiga dokument eller personliga tillhörigheter. Det är perfekt för tillfälliga vistelser eller om du redan har möblerat boende på plats.

Sjöfrakt – prisvärt för större bohag

Om du flyttar permanent och vill ta med dig hela hemmet är sjöfrakt det mest kostnadseffektiva alternativet. Du kan välja mellan samlastning eller egen container beroende på volym. Transporttiden från Sverige till Nya Zeeland är vanligtvis 8–12 veckor, beroende på destination och omlastning.

Vi hjälper dig att hitta rätt balans mellan pris, leveranstid och trygghet.

Viktigt att tänka på inför flytten till Nya Zeeland

Att flytta till Nya Zeeland innebär flera administrativa steg, men med vår hjälp får du en tydlig och strukturerad process. Här är några saker att tänka på:

  • Visum krävs – du måste ha ett giltigt arbets-, student- eller uppehållsvisum innan inflytt
  • Tullformulär (Unaccompanied Personal Baggage form) måste fyllas i för att importera bohag
  • Du måste vara på plats i landet när ditt gods anländer, alternativt utse en lokal kontaktperson med fullmakt
  • Endast personliga tillhörigheter du ägt i minst ett år kan införas utan tullavgift
  • Vissa föremål är förbjudna eller kräver särskild behandling, t.ex. träföremål, campingutrustning, livsmedel, växter eller djurprodukter

Vi hjälper dig att förstå vad du får ta med dig, och vad som måste deklareras eller saneras.

Flytta till Auckland, Wellington, Christchurch eller Queenstown?

Vi genomför flyttar till hela Nya Zeeland – från större städer till mindre orter. Vi har ett väl fungerande nätverk av lokala samarbetspartners som ser till att din flytt går smidigt även efter att godset har anlänt till hamn.

Oavsett om du ska till ett höghus i centrala Auckland eller ett hus nära fjordarna i söder, planerar vi logistik och leverans utifrån lokala förhållanden – och du får en kontaktperson som håller dig uppdaterad genom hela processen.

Kostnadsfri besiktning och tydlig offert

För att kunna planera din flytt till Nya Zeeland på bästa sätt börjar vi alltid med en kostnadsfri besiktning. Då går vi igenom:

  • Vad du vill ta med dig
  • Hur stor volymen är
  • Eventuella behov av specialemballage
  • Tillgängligheten vid din nuvarande bostad

Utifrån detta får du en transparent offert – där alla moment är specificerade och inga dolda kostnader tillkommer.

”Snabb återkoppling vid offertförfrågan. Punktliga och effektiva vid själva flytten”
– Karin E – Reco

”Snabba, effektiva och punktliga! Allting på rätt plats och oskadat. Prisvärt!”
– Johan Östberg – Facebook

”Tydlig offert. Aktsamma och effektiv flytt av mitt bohag. En flyttfirma jag rekommenderar.”
– Lars-Eric G – Reco

”Trevligt bemötande från ax till limpa. Flytten flöt på väldigt fint och kände att allt hanterades varsamt. Kommer absolut använda kvalitetsflytt.se om/när nästa flytt sker”
– Nicklas Raab – Facebook

”Kan rekommendera kvalitetsflytt . Snabb och trevliga sen att priset var kanon?
– Patrik L – Reco

”Goa killar. Lätta att ha att göra med. Gick snabbt och smidigt. Rekommenderar dem verkligen.”
– Inger Martinsson – Facebook

Vi finns med dig hela vägen – från Sverige till Nya Zeeland

Med Kvalitetsflytt får du en partner som tar ansvar för hela processen. Du får en personlig kontaktperson som följer din flytt från start till mål, och som säkerställer att allt sköts korrekt – från dokument till leverans.

Vi erbjuder:

  • Hjälp med tulldokument och importregler
  • Professionell packning och säker emballering
  • Sjö- eller flygfrakt beroende på dina behov

     

  • Magasinering i Sverige eller Nya Zeeland
  • Uppackning och hjälp på plats om du önskar

Allt vi gör syftar till att du ska känna dig trygg, informerad och omhändertagen genom hela flytten.

Kontakta oss – vi hjälper dig att komma igång

Har du tankar på att flytta till Nya Zeeland? Vi vet vad som krävs och hjälper dig gärna att komma igång – oavsett var i planeringen du befinner dig.

Ring oss på 010-148 37 85 eller mejla till info@kvalitetsflytt.se.

Du kan också begära en gratis offert direkt, så kontaktar vi dig med ett första förslag.

Vi ser fram emot att få vara med och underlätta din flytt till andra sidan jorden – med omsorg, erfarenhet och personlig service i varje steg.

Patrik Ziebell

Välkomna till Kvalitetsflytt, vi har funnits sedan 2012 och jag personligen har arbetat inom flytt i flera år. Vår ambitionen med dessa texter är att informera och skapa bra guider inom allt som rör flytt och städ.

SANNOLIKT SVERIGES MEST REKOMMENDERADE FLYTTFIRMA