BEGÄR OFFERT

Kontorsflytt i Växjö


Är det dags för en kontorsflytt i Växjö? Växjö är en vacker stad som lockar till sig många företag, och med oss belägna i Växjö har vi stor erfarenhet av kontorsflyttar samt företagsflytt som önskar byta kontor i Växjö, eller närliggande regioner. Läs vidare nedan för mer information om kontorsflytt samt om vilka tjänster vi kan erbjuda som flyttfirma i Växjö.

GRATIS OFFERT INOM 10 MINUTER
Senast uppdaterad: 10 juni 2024

Behöver ni hjälp vid kontorsflytt i Växjö?

Ska kontoret flytta? Vi på Kvalitetsflytt arbetar aktivt med kontorsflytt Växjö, och däribland kontorsflyttar. Vi har lång erfarenhet i branschen och är belägna i hela Sverige. Därtill har vi vana med att arbeta med företag, och är vår personal välutbildad och besitter års erfarenhet. Oavsett hur omfattande flytten är, eller hur liten den är, så bistår vi gärna med flytthjälp i Växjö för att underlätta för dig och ditt företag. Vårt mål är alltid 100 % kundnöjdhet, det innebär att vi är flexibla och anpassningsbara efter våra individuella kunders behov och önskemål. Därtill arbetar vi flexibla tider så att störningar inte uppstår på den övriga verksamheten. – Välkommen till oss!

Kvalitetsflytts kontorsflytt i Växjö

Varför är vi din flyttfirma i Växjö? Vi erbjuder många fördelaktiga förmåner till våra kunder, vilket utmärker oss som flyttfirma. Framför allt har vi lång erfarenhet inom branschen, med välutbildad personal som är vana att utföra företagsflyttar. Med erfarenhet och med tiden har vi lärt oss hur vi ska effektivisera vårt arbete för att sänka kostnaderna för oss och våra kunder. Vi lägger även stor vikt vid att utföra flytten på ett noggrant och säkert sätt. Vi hanterar alla föremål och inventarier med stor försiktighet och med rätt utrustning, för att säkerställa att ingenting skadas eller går förlorat under flytten. Fortsättningsvis arbetar vi anpassningsbara tider, för att företagets övriga verksamhet ska flyta på utan några störningar. Konkret innebär det att vi genomför flyttar på tider som passar företagets behov, till exempel efter arbetstid eller på helger. Därtill strävar vi alltid efter nöjd kundgaranti genom att vara flexibla efter våra individuella kunders behov och önskemål samt leverera högkvalitativa tjänster.

Slutligen så följer vi SMF’s riktlinjer, som fastställts av Svenska Möbeltransportörers Förbund (SMF). Detta innebär att vi följer branschens bästa praxis när det gäller packning, hantering och transport av föremål.

”Snabb återkoppling vid offertförfrågan. Punktliga och effektiva vid själva flytten”
– Karin E – Reco

”Snabba, effektiva och punktliga! Allting på rätt plats och oskadat. Prisvärt!”
– Johan Östberg – Facebook

”Tydlig offert. Aktsamma och effektiv flytt av mitt bohag. En flyttfirma jag rekommenderar.”
– Lars-Eric G – Reco

”Trevligt bemötande från ax till limpa. Flytten flöt på väldigt fint och kände att allt hanterades varsamt. Kommer absolut använda kvalitetsflytt.se om/när nästa flytt sker”
– Nicklas Raab – Facebook

”Kan rekommendera kvalitetsflytt . Snabb och trevliga sen att priset var kanon?
– Patrik L – Reco

”Goa killar. Lätta att ha att göra med. Gick snabbt och smidigt. Rekommenderar dem verkligen.”
– Inger Martinsson – Facebook

Hur går en kontorsflytt i Växjö till?

Vi erbjuder flertalet tjänster för att underlätta din flytt. Nedan listar vi populära tjänster vid flytthjälp, och tillvägagångssätt vid kontorsflyttar. Läs mer på vår webbplats om varje tjänst för ytterligare information.

  1. Konsultation och planering – Vi inleder alltid flyttprocessen med konsultation för att förstå företagets specifika behov och önskemål. Vi tar alltid med följande faktorer i beräkningen: flyttavstånd, mängd inventarier och övriga specifika krav.
  2. Packning och märkning – Vi erbjuder tjänster för packning av kontorsutrustning, dokument, möbler samt fler tillhörigheter. Våra verktyg består alltid av rätt och lämpligt material och tekniker för att skydda föremålen under transporten.
  3. Demontering och montering – Om så önskas bistår vi även med hjälp för demontering och montering av möbler samt utrustning. Vi har lång erfarenhet av olika typer av möbler och hantering av detta för att de ska monteras korrekt på det nya kontoret.
  4. Transport – Vi ansvarar alltid för att organisera samt genomföra transporten av diverse inventarier och tillhörigheter till det nya kontoret. Med våra fordon och utrustning är vi rätt anpassade för att hantera alla olika typer av föremål, lätta och tunga.
  5. Placering och uppställning – När vi väl är framme till det nya kontoret placerar vi inventarier och möbler helt enligt önskemål och instruktioner. Vi samarbetar alltid tillsammans med företaget för att säkerställa att all möblering hamnar rätt.

Ansvarsförsäkring & RUT

Vi på Kvalitetsflytt erbjuder ansvarsförsäkring i alla våra uppdrag och tjänster. Denna försäkring skyddar både våra kunder och deras egendom under hela flyttprocessen. Försäkringen är viktig för oss för att kunna täcka eventuella skador eller förluster som skulle kunna uppstå vid flytten. Detta inger även ofta en trygghet till våra kunder eftersom de vet att de är ekonomiskt skyddade om något skulle gå snett under flytten. Vi erbjuder även RUT-avdrag vilket innebär ”rengöring”, ”underhåll” samt ”tvätt”. Detta är en skatteavdragsgilltjänst i Sverige och det innebär närmare att privatpersoner kan dra av 30% av arbetskostnaden för vissa hushållsnära tjänster, inklusive flyttjänster, på sin deklaration. Detta är förmånligt för våra kunder eftersom det minskar kostnaderna för flytten och gör det mer ekonomiskt överkomligt.

Amanda Andersson

Välkomna till Kvalitetsflytt, vi har funnits sedan 2012 och jag personligen har arbetat inom flytt i flera år. Vår ambitionen med dessa texter är att informera och skapa bra guider inom allt som rör flytt och städ.

SANNOLIKT SVERIGES MEST REKOMMENDERADE FLYTTFIRMA